Inés Arrimadas, les fraccions i la Diada

Arran del seu repetitiu discurs habitual (bla, bla, bla, la “mitad” de los catalanes, bla, bla, bla…), es pot intuir que durant la seva etapa escolar, les matemàtiques no devien ser el seu fort, almenys pel que fa al tema de les fraccions (quebrados). Que tenia problemes d’aprenentatge en aquesta matèria és evident, perquè en totes les seves intervencions és incapaç de fer referència a altres fraccions que no siguin la mitad.

Amb aquestes limitacions en l’àmbit numèric s’entén perfectament que es negui a admetre la possibilitat de la convocatòria d’un referèndum. Quantificar el resultat li suposaria un problema perquè, com sempre, no passaria de la mitad; per tant, és comprensible que sigui partidària d’una interpretació restrictiva de la Constitució, i és lògic, perquè aquest posicionament li evita el tràngol d’ haver de comptar.

Enguany, està per veure quina interpretació farà de la participació a la Diada, perquè al no poder emprar les fraccions, al no poder utilitzar la mitad, és molt possible que ens deixi bocabadats amb les seves anàlisis i posteriors conclusions (sempre i quan no li vinguin donades pel líder suprem). Si més no, per força haurà de recórrer als nombres que primer hom aprèn a l’escola, els nombres naturals; i per aquí pot aparèixer un problema greu, perquè per concretar cal comptar.

12/9/2018

Publicada a EL PERIÓDICO el 17/9/2018